Problemy z przyśpieszeniem w O I 1,9 TDI spadek mocy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Adammo
    Classic
    • 2010
    • 7

    Problemy z przyśpieszeniem w O I 1,9 TDI spadek mocy

    Mam pytanie dużo ma przejechane?
  • Cartman
    Classic
    • 2009
    • 7

    #2
    Problemy z przyśpieszeniem w O I 1,9 TDI spadek mocy

    Witam,
    mam problem ze spadkiem mocy w O I 1,9 TDI 110 KM otóż podczas jazdy gdy przekroczę 3 tys obrotów następuje jakby odcięcie mocy w silniku, mogę sobie śmiało deptać aż do podłogi a samochód nie przyśpiesza ponadto włącza się od razu żółta lampka kontrolna kontroli silnika / ta od składu spalin/ która znika dopiero na drugi dzień.Do 3 tys obrotów wszystko działa normalnie.
    Czy ktoś z Was miało może podobny przypadek, mój mechanik po skasowaniu błędu na kompie, twierdzi że to turbina pada i że należy wymienić na nową ale osobiście przed wydaniem 2 tys na turbo wolałby jednak się skonsultować czy to aby nie przepływomierz albo jakiś czujnik?
    Będę wdzięczny za jakieś sugestie.

    Komentarz

    • loru
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4286
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      poszukaj hasła Notfaul
      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

      Komentarz

      • ROBAL_26
        RS
        • 2010
        • 2330
        • Octavia I combi (1U5)
        • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

        #4
        Cartman, obejrzyj dokładnie wszystkie węże od podciśnienia,może któryś się juz przetarł i jest nieszczelność, choć bym najprędzej obstawiał zacinające się kierownice od zmiennej geometrii i turbo przeładowuje, jeżeli turbo zbytnio nie gwiżdże na postoju i nie kopci to jeszcze nie jest tak źle i raczej radził bym je wyczyścić.ok

        pozdro
        Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

        ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

        https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

        Komentarz

        • gifek
          Drive
          • 2010
          • 43

          #5
          Dodam tylko, że miałem Notfaul przy uszkodzeniu gruszki turbiny - w golfie IV 110km (nie pamiętam jak jest w O1) woda z klimy jakoś dziwnie kapała mi na gruszkę i przerdzewiała, guma sparciała.

          Komentarz

          • markuss32
            Drive
            • 2009
            • 73

            #6
            Mam te same objawy w mojej o1 po dokladnym badaniu wszystkiego co sie tylko dalo niestety turbina !! zacieraj sie lopatki Zrob najpierw logi i zobaczysz co wyjdzie
            markuss32

            Komentarz

            • 13karolss
              Ambiente
              • 2010
              • 199

              #7
              u mnie po diagnozie komputerowej i bardzo podobnych objawach jak u ciebie kolego wyszedł przepływomierz-podmien przepływke i wtedy mozesz ja ewentualnie wykluczyc albo nie jezeli wadliwa
              karol - człowiek który zostal papierzem

              Komentarz

              • bradley
                L&K
                • 2008
                • 1465

                #8
                Ja za to proponuje krysztalowa kule albo wrozenie z fusow na odleglosc...
                Jak auto wpada w notlaufa (nie notfaula) to sczytuje sie bledy, zapamietuje je, kasuje, robi logi dynamiczne i wyciaga sie wnioski.
                VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                Komentarz

                • TomekRs
                  RS
                  • 2011
                  • 1670

                  #9
                  dobrzy sa ci mechanicy. Przewaznie wina nieszczelnosci, przeplywomierza, albo n75 a ci od razu turbine wymieniaja. Ciekawe co powie taki mechanik jak wymieni turbine za 2tys zl a auto bedzie jezdzilo tak samo

                  Komentarz

                  • marcing2720
                    Classic
                    • 2011
                    • 16
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Mam ten sam problem!Byłem na kompie i wyszło ze albo jakas nieszczelnosc albo zawor n75.Tylko umnie nie wyskakuje zadna informacja o awari miedzy zegarami?[katrolka od silnika].ja zaczynam od wymiany n75
                    marcing2720

                    Komentarz

                    • bradley
                      L&K
                      • 2008
                      • 1465

                      #11
                      Wpierw sprawdz szczelnosc wezykow, pozniej bypassa, logi, i jak bedzie dobrze to n75 do wymiany.
                      VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                      Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                      Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                      Komentarz

                      • Krzych
                        Rider
                        • 2005
                        • 671

                        #12
                        Zamieszczone przez marcing2720
                        Byłem na kompie i wyszło ze albo jakas nieszczelnosc albo zawor n75
                        Ciekawe jakie numery mają te kody błędu, bo mnie nigdy taka alternatywa nie wyszła?


                        Zarówno zbyt małe jak i zbyt duże doładowanie będzie powodowało tryb awaryjny.
                        Przepływomierz na pewno sam się nie naprawi po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika.
                        DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                        www.chiptuning.katowice.pl
                        DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                        Komentarz

                        • marcing2720
                          Classic
                          • 2011
                          • 16
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          Koledzy chodzi o szczelnosc tych weżyków które ida do tego zaworu[n75]?jutro jade do mechanika mam zmienic ten zawór i sie przejechac z podłaczonym kompem!zobaczymy co wyjdzie?Goni mnie troche czas bo niedługo jade w trasę.
                          marcing2720

                          Komentarz

                          • bradley
                            L&K
                            • 2008
                            • 1465

                            #14
                            Zamieszczone przez marcing2720
                            szczelnosc tych weżyków które ida do tego zaworu[n75]?
                            Tak, tych.
                            VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                            Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                            Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                            Komentarz

                            • loru
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 4286
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez bradley
                              (nie notfaula)
                              no tak
                              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                              Komentarz

                              • marcing2720
                                Classic
                                • 2011
                                • 16
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                Mam nadzieje ze jutro wszystko juz sie wyjaśni!!

                                [ Dodano: Sro 01 Lut, 12 18:44 ]
                                Dopiero dzis dojechałem do mechanika wymiana zaworu (n75) i problem z brakiem mocy znik.
                                marcing2720

                                Komentarz

                                • bronx17
                                  Classic
                                  • 2011
                                  • 9

                                  #17
                                  Podzielisz się ile za tę usługę zapłaciłeś?

                                  Komentarz

                                  • TomekRs
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 1670

                                    #18
                                    100-200zl?

                                    Komentarz

                                    • Torreto
                                      Drive
                                      • 2011
                                      • 85

                                      #19
                                      Tez mam podobny problem Kupilem auto i juz tak bylo, za wyprzedzanie to sie nie biore chyba ze poloneza niby 110km a podejzewam ze 70 nie ma w tej chwili... Jak ja kupilem to na poczatku byly jakies bledy ale stala rok czasu wiec je skasowalem i pozniej juz sie nic nie pojawilo. Ale zawor byl wymieniany na inny niz oryginalny bo nawet wtyczke ktos przrabial. Jezdze nie juz od 3 miesiecy i jak jezdze do ponad 2000obr/min to jest ok (oprocz tego ze nie ma przyspieszenia), ale dwa razy jak chcialem troche przepedzic autko to dzialy sie dziwne rzeczy, pierwszy raz to zaczely obroty wariowac i zaczal dymic, a drugi raz jak oduscilem pedal gazu to same obrote walnely na maksa i nie chcialy spasc wiec szybko zgasilem, bylo duzoooo dymu i pozniej dlugo nie moglem jej odpalic, krecilem i krecilem... Jak zaskoczyla to dymilo ostro i obroty szalaly. Bledu zadnego nie bylo i po nocy stania odpalilo normalnie i juz bylo ok. Co to moze byc?

                                      Komentarz

                                      • bradley
                                        L&K
                                        • 2008
                                        • 1465

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Torreto
                                        a drugi raz jak oduscilem pedal gazu to same obrote walnely na maksa i nie chcialy spasc wiec szybko zgasilem, bylo duzoooo dymu i pozniej dlugo nie moglem jej odpalic, krecilem i krecilem...
                                        Pewnie dolot caly w oleju, w IC stoi olej, a turbawka popuszcza dalej
                                        Bez podpiecia do komputera, odczytu bledu i zrobienia logow (ale tutaj to statyczne i dynamiczne bo nie wiadomo na czym czlowiek stoi) tylko krysztalowa kula.
                                        VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                        Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                        Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                        Komentarz

                                        • Torreto
                                          Drive
                                          • 2011
                                          • 85

                                          #21
                                          No i zapomnialem dodac ze oleju troche bierze, z max. na min. po okolo 1500km
                                          A jak mam zrobic te logi? tak najprosciej piszac... bo raz probowalem i jakos nie wyszlo mi to

                                          Komentarz

                                          • marcing2720
                                            Classic
                                            • 2011
                                            • 16
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #22
                                            koledzy ja za orginalny n 75 dałem 160 zł,plus mechanik z dobrym kompem ale to znajomy wiec cena była promocyjna.Jak narazie wszystko ok ładnie sie zbiera nie ma żadnego problemu z pszyspieszaniem! :lol:
                                            marcing2720

                                            Komentarz

                                            • abrodziak
                                              Classic
                                              • 2011
                                              • 4

                                              #23
                                              Również mam problem z turbiną z tym że problem występuje tylko na "zimnym silniku". Tzn że przy mrozach -15 po przejechaniu 10km turbina przestaje łapać notlauf-a. Co sprawdzać z pierwszej kolejności ? Może to jakiś czujnik ?

                                              Dodam że jak jest temperatura plusowa to turbina zacina się bardzo sporadycznie.

                                              Komentarz

                                              • mobi65
                                                Rider
                                                • 2009
                                                • 291

                                                #24
                                                Zamieszczone przez abrodziak
                                                Również mam problem z turbiną z tym że problem występuje tylko na "zimnym silniku". Tzn że przy mrozach -15 po przejechaniu 10km turbina przestaje łapać notlauf-a. Co sprawdzać z pierwszej kolejności ? Może to jakiś czujnik ?

                                                Dodam że jak jest temperatura plusowa to turbina zacina się bardzo sporadycznie.
                                                logi logi i jeszcze raz logi zanim zaczniesz wymieniac pol samochodu

                                                Komentarz

                                                • shevo
                                                  Classic
                                                  • 2010
                                                  • 20

                                                  #25
                                                  mialem ten sam problem. problem z intercoolerem mialem w tym wypadku !!! oczywiscie przyczyny moga byc tez inne od pozapychanych filtrow , az do wycieków oleju miedzy filtrem a turbinką. czesto ta rura jest zalewana , w starszych wersjach po prostu spawy mogą puscic !

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...